Tekniset tiedot

Pyörästöjärjestys B'B'
Paino työkunnossa 60,8t (2501–2568)
65,8t (2601–2620)
65,2t (2621–2664)
62,2t (2701–2760)
Suurin akselipaino 15,5t (2501–2568)
16,5t (2601–2620)
16,3t (2621–2664)
15,6t (2701–2760)
Suurin nopeus 125 km/h (M-vaihde)
85 km/h (T-vaihde)
Päädieselmoottori Tampella M.G.O. V16 BSHR
Teho 1360 hv (1000 kW) / 1500 r/min
Voimansiirto Hydraulinen
Vaihteisto Voith L 216 rs
Suunnanvaihtolaite Vaihteiston yhteydessä
Aluevaihde Vaihteiston yhteydessä
Akselinkäyttölaite Valmet–Lokomo
Paineilmajärjestelmä
Kompressorin moottori Valmet 310 B / Valmet 310 D
Kompressori Valmet NT8
(2501–2568, 2701–2748)
Atlas Copco BT 210
(2601–2610, 2612–2629, 2749–2760)
Tamrock 100 D/10
(2611, 2630–2664)
Paineilmajarrut Itsetoiminen, kuljettajaventtiili D2b
Suoratoiminen, kuljettajaventtiili 82F
Suoratoiminen, kuljettajaventtiili WF 107
(2601–2664, 2749–2760)
Sähköjärjestelmä 24V, tasavirta
Generaattori Bosch Lj/DT 1800 W
Paristo Alkaliparisto 160 Ah/5h
Veturiradio Salora SRP 20 VR
Koneiston ohjausjärjestelmä Sähköpneumaattinen

Suurenna


2500-sarjan Dv12-veturi
Valm. 1963–1966



Suurenna


2600-sarjan Dv12-veturi
Valm. 1974–1980, 1983–1984



Suurena


2700-sarjan Dv12-veturi
Valm. 1965–1968, 1971–1972




HUOM! Piirrokset sisältävät erittäin suurella todennäköisyydellä virheitä yksityiskohdissa, joten ne voivat muuttua.
Lähteet:

Dieselveturit ja moottorivaunut II
www.makasiiniraide.fi
Päivitetty 08.10.2005


Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
 
JP Halonen, jp.halonen(a)dv12.tk